Eerste week au pair

13 december 2017 - Sydney, Australië

Au pair eerste week.

Daar werd ik opgehaald met de taxi van het hostel naar Rose Bay. De rit ernaar toe was super mooi, overal kon je uitkijken op the Harbour. Zooo mooi hier, maar echt!! Ik zag de regenlaarsjes staan bij de voordeur met hun namen er in, jaaa ben bij het goede huis. De huidige au pair deed open. WAUW wat een huis, zo groot en mooi niet te doen😍😍😍.

Later kwam de moeder binnen. Super aardig, even wat gekletst want daarna moest ze de jongens naar therapie brengen. Dus was ik alleen thuis en misselijk van de zenuwen. Besloten om maar even wat rond te lopen. Goed uitkijken dat ik niet verdwaal. Echt super dit overal tussen de straten door zo mooi uitzicht!!  Net nadat ik terug kwam kwamen de jongens terug. Wat een schatjes!!!! Dat accent echt super schattig. Wat vliegtuigjes gevouwen, kreeg ik opeens een soort halflevende salamander in mijn hand gedrukt, zonder staart 😂😂.  Daarna kwam de vader en hebben we pizza's besteld.

Qua Engels ging het wel redelijk alleen de jongens praatte soms wat te snel.

Zaterdagmiddag met een Belgisch meisje afgesproken, super leuk! Zaterdagavond is hier altijd fish en chips and movienight. Nog even zoekend of ik bij de familie ga zitten of op mijn eigen kamer. Zondagochtend met een Italiaan afgesproken waar ik het wat minder goed mee kon vinden😂. S avonds afscheidsdiner van de oude au pair en ik mocht mee. Weer pizza 🤢. Mag hier wel veel gaan hardlopen.

Maandag mee gekeken met de oude au pair. Leek allemaal wel een makkie.  Dinsdag vertrok ze en begon ik echt als au pair. Wat een drukte, wat moet je dingen vaak zeggen, veel geduld hebben en vooral eten maken is een drama. In de ochtend een gekookt/gebakken ei, cornflakes, bacon, toast, spaghetti en af en toe gewoon een keer brood😂. Voor lunch hebben ze allebei hun eigen ritueeltje. En diner is echt een ramp. Gelukkig hoefde ik deze week maar 2 keer te koken. En als het niet goed is hoor je het gelijk; krijsen, huilen, schreeuwen. Zal wel normaal zijn de eerste week.😅 Verder was ik nog een keer 1,5 uur te vroeg op school in de stromende regen maaar mocht ik wel naar een toneelstukje kijken van de oudste, wat super schattig was.

Volgende week krijgen ze vakantie en mag ik ze hele dagen gaan vermaken, van 07:00 tot 19:00 🙌.

Nog naar een au pair meeting geweest, waar ik heb geleerd hoe ik me moet insmeren en nog even weer 6 Duitsers ontmoet, super nuttig 😂.

Uit geweest met een Schots meisje. Had ik natuurlijk verkeerd gelezen, met mijn goede engels. Ik dacht dat er eten aanwezig zou zijn en had sinds vanmiddag niets gegeten, bleken dit alleen drankjes te zijn haha. Uitgaan in Sydney man man wat een avond. Ik zou samen met de Schot naar huis gaan maar die had een leuke jongen aan de haak geslagen en was opeens weg. Jaaa en hoe moet ik nu naar huis haha. Nog wat Nederlanders en een Australiër ontmoet en toch nog veilig thuis gekomen!!

Tussendoor veel naar parken en stranden geweest in de buurt. Alles ik 500 m naar ene kant loop kan ik uitkijken op de Harbour en als ik 500 m naar andere kant loop kijk ik uit op de oceaan. 😍

Hier ga in mij wel vermaken komende maanden 😋

1. Jolanda Berends:
    13 december 2017
    Hey Emma!

Leuk dat het allemaal redelijk soepel verloopt daar!
    Ik houd de collega's hier op de hoogte van jouw avonturen; iedereen leeft heel erg mee en ik zo blij voor je! Groetjes, Jolanda
  2. Jennie:
    14 december 2017
    Hoi Emma

Leuk, om te lezen, maar kun je niet een keer Hollandse frieten voor ze bakken, ook lekker vet!!!