Schoolholidays

22 december 2017 - Sydney, Australië

Schoolholidays

Jaaa de vakantie is begonnen! 6/7 weken lang, waarvan ze 2 weken weggaan. Dus maandag tot vrijdag van 07:00 tot ongeveer 19:00, gezellig!!!

Naar het zwembad geweest, hebben ze maar 1 luchtbed. Hele dag ruzie wie nou er op mag. Pakt uiteindelijk een ouder kind het af 😂👋. Naar de bios geweest rennen ze allebei weg, gelukkig had de shoppingmal waar het in was maar 8 verdiepingen. Vind ik ze na 5 minuten terug, de een helemaal in tranen 😂. Eigen shuld joee!!! Naar verschillende parken en speeltuinen gegaan. Klimmen ze ergens op en kunnen ze er niet meer vanaf, moet ik naar boven klimmen om te helpen 😂. Ondertussen voert het andere kind onze lunch aan de vogels hahaha. Want dan moeten we natuurlijk ijs gaan eten inplaats van brood.

Daarna had ik paar dagen alleen de jongste, de oudste ging op camp. Dagje Bondi Beach, lekker samen in de golven springen en zand kastelen bouwen. Daarna lekker bij de sushitrain eten samen met een andere moeder en haar kind. Wat een leven 😂😱. Wat gaan verven jaaa hele tapijt onder, wat heb ik een stress gehad en nog steeds😧😂. Samen een voetbal gekocht en de hele dag samen gevoetbald, helemaal onder het zand en blauwe plekken. En hier krijg ik dan allemaal betaald voor. En elke dag bedankt die moeder me weer heel lief.

Wel is het eten nog steeds drama. En rennen ze gelijk naar mama als ik nee zeg of als ze iets moeten doen. Liegen ze over van alles, wat soms ook wel grappig is.

De schoonmaker is langs geweest, ik dacht gewoon een iemand. Staan er opeens 4 Aziaten voor de deur die in 2 uur het hele huis op de kop zetten. Nog 2 nachten alleen thuis geweest. Omdat de vader weg was voor werk en de moeder met de kids 3 dagen weg ging. Heerlijk lekker rustig😜👍.

En dan opeens kreeg ik een appje van een andere nederlandse au pair of ik mee ging naar Sydney Opera House naar een voorstelling, gratis!! Haar hostvader werkt daar namelijk. Maar goed dat ik naar die au pair meeting was gegaan. Zooo mooi van binnen en het uitzicht poeee😍😍. Een andere avond nog gebbqd bij Bondi Beach met duitse, belgische, franse, brazaliaanse en mexiaance. Wat een gezelligheid en wat heb ik me dood gelachen om die 2 duitse meisjes haha. Verder werd ik nog geskyped door mijn aller liefste collega 😜 met wat clientjes!! Super lief.

Ook krijg ik al een lekker accent. Omdat ik alles natuurlijk verkeerd uitspreek of woorden niet weet, leren de kids me even de juiste uitspraak😂😂.

Vandaag laatste dagje werken en morgen 16 dagen weg op avontuur en op surfcamp!!!😄.

1. Jolanda Berends:
    22 december 2017
    Hee Emma, wat ontzettend leuk om te lezen en fijn dat je het leuk hebt! Hier is het bijna kerstvakantie; ook heel prettig. Geniet van alle avonturen!
    Liefs, Jolanda